logo logo

2023-07-18

Számlák egyeztetése a NAV Online Számlázással

Ez a programfunkció a NAV Online Számlázásba feltöltött számlák és a programba berögzített számlák egyeztetésére szolgál, mind a szállítói, mind pedig a vevői oldalon egyaránt. Azonnal láthatja az esetlegesen hiányzó vagy hibásan berögzített számlákat.




Rádiógomb segítségével kiválasztható, hogy a bejövő vagy a kimenő számlákat akarja egyeztetni? A NAV Online számla lekérdezési időszak (amely a számla beküldési idejére vonatkozik) a NAV importnál már megszokott maximum 35 napos időintervallum lehet. Jelölőnégyzet segítségével megadható, hogy csak a hibás tételek jelenjenek meg (alapértelmezett beállítás), vagy az összes (a hibátlan számlák is).

Ha a paraméterezés megtörtént, a „Számlák lekérdezése” gombot megnyomva a program lekérdezi a NAV-tól a számlákat. (Ez a NAV pillanatnyi sebességétől függően akár percekig is eltarthat.)


A lekérés után megjeleníti osztott ablak bal oldalán a NAV-nál található számlákat, a jobb oldalon pedig a programba rögzített számlákat mutatja. Mindkét ablakrész felett található egy-egy keresőmező, melynek működése megegyezik a programban alkalmazott keresésekkel, tehát minden adatra (számlaszám, adószám, partnernév, stb.) keres.


Lehetőség van a táblázatokban szereplő számlák megtekintésére. Ezt vagy dupla kattintással, vagy a „szemecske” gomb megnyomásával érhetjük el.


A program az alábbi eltéréseket jelöli hibásnak:

  • Nincs rögzítve a számla a PmCode NextStep programban a megadott időszakban, vagy más adószámmal van rögzítve. – Ha a NAV-tól letöltött számlát nem találja meg a programban rögzítve számlaszám és adószám szerint, akkor a fenti hibaüzenetet jeleníti meg az adott számlánál. Ebben az esetben a számlaszám és az adószám piros kiemelést kap.
  • A számla eltérő időszakban van rögzítve PmCode NextStep programban. – Ha a NAV-tól letöltött számlát megtalálja a programban rögzítve, de a programban rögzített számla kelte nincs benne a NAV-tól letöltött számlák időszakában, akkor a fenti hibaüzenetet jeleníti meg az adott számlánál. Ebben az esetben a számlaszám és az adószám piros kiemelést kap.
  • Nem található meg a számla a NOSZ lekérdezésben a megadott időszakban. – Ha a lekérdezési időszakban olyan a programban rögzített számlát talál, ami nincs benne a NAV-tól letöltött számlák között, akkor a fenti hibaüzenetet jeleníti meg az adott számlánál. Ebben az esetben a számlaszám és az adószám piros kiemelést kap.
  • Ha a számlaszám és adószám szerint össze tudta párosítani a számlákat, de a számla adatokban eltérést talált, akkor az alábbi lehetséges hibaüzeneteket adja vissza:
    • Ha a számla kelte nem egyezik: Nem egyezik meg a számla dátuma. - Ebben az esetben a számla kelte piros kiemelést kap.
    • Ha a számla teljesítési ideje nem egyezik: Nem egyezik meg a számla teljesítési ideje. - Ebben az esetben a számla teljesítési ideje piros kiemelést kap.
    • Ha a számla fizetési határideje nem egyezik: Nem egyezik meg a számla fizetési határideje. - Ebben az esetben a számlaszám és az adószám piros kiemelést kap. Ebben az esetben a számla fizetési határideje piros kiemelést kap.
    • Ha a számla fizetési módja nem egyezik: Nem egyezik meg a számla fizetési módja. - Ebben az esetben a számla fizetési módja piros kiemelést kap.
    • Ha a számla nettó értéke nem egyezik: Nem egyezik meg a számla nettó értéke. - Ebben az esetben a számla nettó értéke piros kiemelést kap.


    A "NAV Online számla Excel export" gomb segítségével a megjelenített adatokat lehet Excel formátumban lementeni a gépre a felhasználó által megadott mappába.

    A "NextStep számlák Excel export" gomb segítségével a megjelenített adatokat lehet Excel formátumban lementeni a gépre a felhasználó által megadott mappába.